1. Jakie buty na WF? Propozycje dla chłopca i dziewczynki
  2. Moda lat 90. Wielki powrót – sprawdź sam
  3. Sneakersy na lato. Jakie wybrać?
  4. Jakie akcesoria na lato?
  5. Jak się ubrać na wiosenny wypad?
  6. Jak dotrzymać postanowień noworocznych?
  7. Co to jest crossfit i jakie przynosi efekty?
  8. Trening brzucha w domu. Przedstawiamy najskuteczniejsze ćwiczenia
  9. TOP 5 najlepszych horrorów
  10. Planszówkowe hity na wolny wieczór
  11. 5 powodów dla których warto mieć w domu rośliny
  12. Domowe SPA – sposób na relaks!
  13. Serialowy chill – 5 propozycji na zimowy wieczór
  14. Kurtki na zimę Nike
  15. Śniadania – co należy wiedzieć?
  16. Cool zimowe czapki od New Era
  17. Wygodnie vs. stylowo – jak ubrać dziecko do szkoły
  18. Jak „wyczilować” się po pracy?
  19. Bluzy męskie z nadrukiem
  20. Jak zbudować idealną, wiosenną garderobę
  21. 5 sposobów na to, by więcej ruszać się w ciągu dnia
  22. Koszulki sportowe na lato
  23. W co się ubrać na lato
  24. Skarpetki męskie Umbro
  25. Jakie buty Puma na wiosnę
  26. Dlaczego bieganie uzależnia?
  27. 5 pomysłów na kreatywne Walentynki
  28. 5 sposobów na lepszy wygląd zimą
  29. Idealne nakrycie głowy na zimę
  30. Wybierz najlepszą spódnicę tej jesieni
  31. Sezon na dynie, jak wykorzystać ją w kuchni i nie tylko.
  32. Jesienne dekoracje w Twoim domu
  33. Zaplanuj fantastyczną jesień
  34. Wybierz najlepszą kurtkę na jesień
  35. Wyzwania – świetny pomysł na jesień.
  36. Wersja „Quai 54” Nike Kobe 11 dla rodziny i przyjaciół
  37. Nike przedstawia zupełnie nowy styl Nike Air Max 1
  38. Klasyczna nuta w nowym modelu Pedro Lourenço x Nike Roshe Run NM
  39. Nike Air Max 95 Ultra SE w kolorze niebieskim
  40. Ultra Boost Uncaged
  41. Air Jordan 6 Pinnacle
  42. DNC Sneakers
  43. Nike LeBron Witness
  44. NIKE AIR MAX 1 FLYKNIT OLIVE FLAK
  45. Saucony Shadow Original w odcieniach zieleni
  46. Nowy bardzo jasny Adidas NMD
  47. Saucony Jazz Original na wakacje
  48. Jakie sandały dla dziecka?
  49. Nowe Nike Sock Dart na wiosnę
  50. Noś czapkę z daszkiem jak gwiazda!
  51. Kto nosi Birkenstocki?
  52. Espadryle Paez – hit wakacji 2015
  53. Rita Ora dla adidas Originals
  54. Modne worki: alternatywa dla plecaków
  55. Adidas Superstar Supercolor: superstary Pharrella Williamsa
  56. Jak wybrać strój na trening?
  57. Nike Roshe Run: historia buta
  58. Czapka New Era: jak ją nosić? Najlepsze stylizacje
  59. Gorący trend: białe trampki Converse
  60. Adidas Flux – hit wśród butów lifestyle
  61. Wybieramy najlepszą torbę na siłownię
  62. Gdzie kupić letnie kurtki?
  63. Air Max. Historia buta
  64. Wielki powrót dresu na salony
  65. Jaką sportową torbę wybrać
  66. Magia T-Shirt’ów z nadrukami
  67. Jak rozważnie korzystać z wyprzedaży?
  68. Jak pielęgnować sportowe torby?
  69. New Era – historia kultowych czapek amerykańskiej marki
  70. Trening plyometrzyczny – nowy trend
  71. Moda na sneakersy i New Balance
  72. Jakich błędów unikać, aby trening był zdrowy?
  73. Jak wyglądać modnie podczas treningu?
  74. MODNIE, LETNIO, SPORTOWO, WYGODNIE! Jak być na topie tego lata?
  75. Szorty na modny trening
  76. Czapki New Era – obowiązkowy element miejskiego stylu
  77. New Balance – obuwie, które mówi samo za siebie…
  78. O fenomenie Nike AIR MAX
  79. Nowa kolekcja wiosenna Topshop – Adidas
  80. Trend sezonu: spodnie dresowe
  81. Jak wybrać strój do tańca – kilka wskazówek dla początkujących
  82. Przegląd damskich koszulek do biegania…
  83. Szukasz wiosennej mobilizacji – wybierz się na zajęcia Indoor Cycling!
  84. Lubisz biegać – załóż czapkę!
  85. Motywy zwierzęce powracają na trampkach – przegląd kolekcji obuwia VANS i CONVERSE
Trening brzucha w domu. Przedstawiamy najskuteczniejsze ćwiczenia

Chyba każda z osób dbająca o ciało i zdrowie marzy o płaskim brzuchu. Niestety, nie jest to proste do osiągnięcia. Wynika to z faktu, że na brzuchu odkłada się najwięcej tkanki tłuszczowej, ponadto przyjmowane przez na pokarmy i stan naszego układu pokarmowego sprawiają, że czasem nawet zjedzenie pozornie lekkiego posiłku może powodować wzdęcia, zatrzymywanie wody w organizmie i puchnięcie. W przypadku kobiet dodatkowo utrudniają sprawę wahania hormonalne w czasie cyklu miesiączkowego. Są jednak sposoby na to, aby zbliżyć się do celu i zmniejszyć obwód w pasie. Jak to zrobić? Polecamy kilka sprawdzonych sposobów.

Napięcie mięśni – to podstawa!

Zanim w ogóle zaczniemy jakiekolwiek działania zmierzające do osiągnięcia płaskiego brzucha, musimy dobrze rozpoznać mięsnie, które chcemy wzmocnić i nauczyć się je napinać i rozluźniać. To absolutnie konieczny warunek do tego, aby wszelkie ćwiczenia na płaski brzuch okazały się skuteczne. O ile napięcie mięśni brzucha w stanie spoczynku nie powinno sprawić problemu, o tyle zsynchronizowanie mięśni i ruchu podczas ćwiczeń jest już trudniejsze. Po pierwsze ze względu na technikę, a po drugie – wysiłek. Bo ćwiczenia, podczas których świadomie napinasz mięsnie brzucha (podkreślamy: napinasz, a nie wciągasz brzuch!) są bardziej efektywne, a więc i bardziej męczące. Ale także przynoszą nieporównywalnie lepsze rezultaty!

Ćwiczenia na płaski brzuch

Wbrew pozorom to nie brzuszki są najlepszym sposobem na zmniejszenie obwodu brzucha. O wiele bardziej efektywne okazują się mięśnie, które kształtują tzw. core, czyli korpus i mięśnie głębokie. A te możemy ćwiczyć praktycznie w każdych warunkach. Nie potrzebujemy do tego wyszukanego sprzętu i wielkiej przestrzeni. Taki trening musimy połączyć z treningiem spalającym, czyli kardio, który jednak także jest niewymagający sprzętowo – w końcu biegać czy wykonywać dynamiczne  ruchy (podskoki, burpee, pajacyki etc.) może każdy we własnym domu.
Jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń to plank, czyli tzw. deska. Opierając się na przedramionach prostujesz nogi tak, aby ciało tworzyło prostą linię. W ten sposób napinają się mięśnie całego ciała, a szczególnie brzucha, które stabilizują ciało i sprawiają, że trzymasz je bez problemu w jednej pozycji. Innym ćwiczeniem są nożyce pionowe albo poziome. Leżąc naprzemiennie unosimy i opuszczamy obie nogi, albo krzyżujemy maksymalnie blisko ziemi, ale tak, aby nie odrywać lędźwi od podłoża. Na mięśnie poprzeczne (czyli te odpowiedzialne za boczki) idealne będą ćwiczenia w siadzie równoważnym, na przykład russian twist (skręty z uniesionymi do góry nogami). Nie do przecenienia jest także stara, poczciwa pompka – kształtuje nie tylko mięsnie klatki piersiowej, ale także cały korpus.
Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność powyższych ćwiczeń, spróbuj po każdej serii robić minutowy bieg w miejscu, bieg bokserski, pajacyki albo burpee. Najskuteczniejsza metoda spalania tłuszczu i rzeźbienia mięśni to łączenie treningu kondycyjnego z wzmacnianiem. Jesteś laikiem? Zacznij od niewielkiej ilości powtórzeń i serii. Nie ćwicz też dwa dni pod rząd – zacznij na przykład od treningu co drugi dzień. Potem możesz zwiększać ilość serii, intensywność treningu i częstotliwość.

Brzuch robimy… w kuchni

Niestety nie możemy o tym nie wspomnieć. Płaski brzuch robi się przede wszystkim… w kuchni. I to właśnie dieta ma decydujące znaczenie. Najlepszym sposobem odżywiania jest zawsze ten zawierający wszystkie składniki odżywcze, ale o zmniejszonej o ok. 300 kcal w stosunku do zapotrzebowania energetycznego kaloryczności. W przypadku chęci zmniejszenia obwodu na brzuchu warto też ograniczyć białe produkty mączne i zastąpić je pełnoziarnistymi. Konieczna jest rezygnacja z cukru, wszelkiego rodzaju fastfoodów, a najlepiej także alkoholu. Poleca się również ograniczenie potraw wzdymających, na przykład soczewicy, brokuła czy fasoli. Ważne jest również jedzenie regularne i przyjmowanie dużej ilości wody. Oczyszcza ona nerki i zapobiega zaparciom.

 

Tak naprawdę zarówno ćwiczenia, o których piszemy, jak i dieta są dla każdego – niezależnie od tego, czy masz problem z nadprogramowymi kilograma i, czy nie. Wpłyną one bowiem dobrze zarówno na Twoja kondycję, jak i zdrowie. A piękny wygląd dostaniesz w bonusie. Podejmiesz się?

 

0 Komentarze

Przeczytaj poprzedni wpis:
horror
TOP 5 najlepszych horrorów

Każdy z nas lubi się czasami bać. Mimo, że nikt nie mówi o tym otwarcie – od czasu do czasu...

Zamknij