1. Moda lat 90. Wielki powrót – sprawdź sam
  2. Jakie akcesoria na lato?
  3. Jak się ubrać na wiosenny wypad?
  4. Jak dotrzymać postanowień noworocznych?
  5. Co to jest crossfit i jakie przynosi efekty?
  6. Trening brzucha w domu. Przedstawiamy najskuteczniejsze ćwiczenia
  7. TOP 5 najlepszych horrorów
  8. Planszówkowe hity na wolny wieczór
  9. 5 powodów dla których warto mieć w domu rośliny
  10. Domowe SPA – sposób na relaks!
  11. Serialowy chill – 5 propozycji na zimowy wieczór
  12. Kurtki na zimę Nike
  13. Śniadania – co należy wiedzieć?
  14. Cool zimowe czapki od New Era
  15. Wygodnie vs. stylowo – jak ubrać dziecko do szkoły
  16. Jak „wyczilować” się po pracy?
  17. Bluzy męskie z nadrukiem
  18. Jak zbudować idealną, wiosenną garderobę
  19. 5 sposobów na to, by więcej ruszać się w ciągu dnia
  20. Koszulki sportowe na lato
  21. W co się ubrać na lato
  22. Skarpetki męskie Umbro
  23. Jakie buty Puma na wiosnę
  24. Dlaczego bieganie uzależnia?
  25. 5 pomysłów na kreatywne Walentynki
  26. 5 sposobów na lepszy wygląd zimą
  27. Idealne nakrycie głowy na zimę
  28. Wybierz najlepszą spódnicę tej jesieni
  29. Sezon na dynie, jak wykorzystać ją w kuchni i nie tylko.
  30. Jesienne dekoracje w Twoim domu
  31. Zaplanuj fantastyczną jesień
  32. Wybierz najlepszą kurtkę na jesień
  33. Wyzwania – świetny pomysł na jesień.
  34. Wersja „Quai 54” Nike Kobe 11 dla rodziny i przyjaciół
  35. Nike przedstawia zupełnie nowy styl Nike Air Max 1
  36. Klasyczna nuta w nowym modelu Pedro Lourenço x Nike Roshe Run NM
  37. Nike Air Max 95 Ultra SE w kolorze niebieskim
  38. Ultra Boost Uncaged
  39. Air Jordan 6 Pinnacle
  40. DNC Sneakers
  41. Nike LeBron Witness
  42. NIKE AIR MAX 1 FLYKNIT OLIVE FLAK
  43. Saucony Shadow Original w odcieniach zieleni
  44. Nowy bardzo jasny Adidas NMD
  45. Saucony Jazz Original na wakacje
  46. Jakie sandały dla dziecka?
  47. Nowe Nike Sock Dart na wiosnę
  48. Noś czapkę z daszkiem jak gwiazda!
  49. Kto nosi Birkenstocki?
  50. Espadryle Paez – hit wakacji 2015
  51. Rita Ora dla adidas Originals
  52. Modne worki: alternatywa dla plecaków
  53. Adidas Superstar Supercolor: superstary Pharrella Williamsa
  54. Jak wybrać strój na trening?
  55. Nike Roshe Run: historia buta
  56. Czapka New Era: jak ją nosić? Najlepsze stylizacje
  57. Gorący trend: białe trampki Converse
  58. Adidas Flux – hit wśród butów lifestyle
  59. Wybieramy najlepszą torbę na siłownię
  60. Gdzie kupić letnie kurtki?
  61. Air Max. Historia buta
  62. Wielki powrót dresu na salony
  63. Jaką sportową torbę wybrać
  64. Magia T-Shirt’ów z nadrukami
  65. Jak rozważnie korzystać z wyprzedaży?
  66. Jak pielęgnować sportowe torby?
  67. New Era – historia kultowych czapek amerykańskiej marki
  68. Trening plyometrzyczny – nowy trend
  69. Moda na sneakersy i New Balance
  70. Jakich błędów unikać, aby trening był zdrowy?
  71. Jak wyglądać modnie podczas treningu?
  72. MODNIE, LETNIO, SPORTOWO, WYGODNIE! Jak być na topie tego lata?
  73. Szorty na modny trening
  74. Czapki New Era – obowiązkowy element miejskiego stylu
  75. New Balance – obuwie, które mówi samo za siebie…
  76. O fenomenie Nike AIR MAX
  77. Nowa kolekcja wiosenna Topshop – Adidas
  78. Trend sezonu: spodnie dresowe
  79. Jak wybrać strój do tańca – kilka wskazówek dla początkujących
  80. Przegląd damskich koszulek do biegania…
  81. Szukasz wiosennej mobilizacji – wybierz się na zajęcia Indoor Cycling!
  82. Lubisz biegać – załóż czapkę!
  83. Motywy zwierzęce powracają na trampkach – przegląd kolekcji obuwia VANS i CONVERSE
Jak dotrzymać postanowień noworocznych?

Nowy Rok, Nowa Ja? Skąd my to znamy? Badania wskazują, że niemal połowa Polaków traktuje początek roku jak początek lepszego życia i podejmuje noworoczne postanowienia. Jakie najczęściej? Króluje oczywiście chęć schudnięcia, regularnych treningów, zdrowszej diety, rzucenia palenia, a także bardziej ogólnie – zadbania o zdrowie. Swoje miejsce mają także innego typu pragnienia – rozpoczęcie oszczędzania czy znalezienia nowego hobby i powiększania kompetencji w wybranym obszarze. Tylko jakoś tak się składa, że po paru dniach wielkiego zapału do zmian, entuzjazm ustaje i wracamy do punktu wyjścia… Ale nie wszyscy. Co dziesiątej osobie udaje się bowiem wytrwać. Jaki jest ich sekret? Co zrobić, aby wytrwać w noworocznych postanowieniach?

1. Planuj… wcześniej

Im wcześniej przemyślisz co i jak chcesz zmienić, tym większa szansa, że się do tego dobrze przygotujesz. Chcesz z impetem zacząć od stycznia? Może zrób próbę jeszcze w grudniu. Spróbuj iść na trening, wytrzymać dzień bez papierosa albo ugotować zbilansowany posiłek według zasad żywieniowych, które chcesz wprowadzić w życie. Po co? Po to, aby sprawdzić, z jakimi trudnościami spotkasz się przy realizacji celów. Będziesz wtedy w stanie stworzyć także „plan B” na przyszłość, gdyby coś poszło nie tak, jak sobie to wymyślisz. Zapomniałaś treningowego topu? Może będziesz w stanie tym razem poćwiczyć w domu? Zabrakło jakiegoś składnika? Może da się go zastąpić innym? Nie możesz się powstrzymać przed sięgnięciem po papierosa? W jakich sytuacjach najczęściej się to dzieje? Dlaczego? Wcześniejsze planowanie to szansa na rozwiązanie tych problemów.

2.  Nie wszystko naraz!

Myślisz: wszystko albo nic? Od razu albo wcale? Błąd! Może to brzmi banalnie, ale niestety, fakty są takie: przy wielu celach naraz istnieje większe prawdopodobieństwo, że odpuścisz. Nie tylko dlatego, że nagle kilka obszarów Twojego życia stanie na głowie. Także ze względu na fakt, że kiedy jedna z rzeczy nie wyjdzie, łatwiej będzie odpuścić kolejne. Przy jednym celu prościej się zmobilizować i zadbać o to, aby został zrealizowany. Pamiętaj, że zmiany, szczególnie te trwałe np. dotyczące stylu życia zawsze przychodzą z trudnością. Wypracowanie nawyku trwa nawet kilka tygodni. Jeśli koniecznie chcesz dokonać kompleksowej zmiany, spróbuj robić to w interwałach. Na przykład: pierwszy miesiąc to regularne treningi, w drugim dołączasz zdrowe odżywianie, w trzecim eliminujesz słodycze etc.

3. Im więcej szczegółów, tym lepiej

No dobrze, masz już ten jeden, upragniony cel. Powiedzmy, że brzmi on: schudnę. Nie uważasz, że to zbyt mgliste postawienie? Choć w przypadku ilości celów zasada brzmi: im mniej, tym lepiej, to w kwestii szczegółów, które ich dotyczą, jest na odwrót. Aby jak najbardziej zbliżyć się do sukcesu, musisz ustalić maksymalną ilość detali. Jeśli masz zamiar schudnąć, musisz zastanowić się, jaką strategię obrać. Będziesz wybierać spacer zamiast autobusu? Rower zamiast samochodu? A może zmienisz sposób żywienia? Jeśli tak, to na jaki? A może włączysz trening? Gdzie? Kiedy? Wielość pytań może Cię przytłoczyć, ale tylko wtedy, kiedy sobie na nie odpowiesz, będziesz w stanie wprowadzić zmiany w życiu, bo będziesz mieć zarys planu działania.

4. Plan działania i punkty kontrolne

Jednak sam plan działania także warto mieć. Najlepiej taki, który zakłada kilka punktów „kontrolnych” na drodze do osiągnięcia celu. Istnienie takich punktów nie tylko pozwoli Ci na ewaluację i podsumowanie dotychczasowych osiągnięć, ale sprawi, że będziesz mieć większe poczucie zbliżania się do celu. Poza tym daje pretekst do nagrodzenia się za mały sukces!

5. Dyscyplina zamiast motywacji

Masz skłonność do wiecznego szukania inspiracji i motywacji? A może te poszukiwania zajmują Ci cenny czas, który można by poświęcić na… działanie? Niestety, często mylimy motywację i dyscyplinę. Słynne hasło mówi: „motywacja to coś, co pozwala zacząć,  a dyscyplina – coś, co pomaga wytrwać”. I taka jest prawda. Kiedy już znajdziesz motywację do działania, musisz zrobić coś, aby wytrwać w postanowieniu. A tu może pomóc tylko dyscyplina. Choć możesz więc zrobić wiele, aby ułatwić sobie realizację postanowień, nic nie zmieni się w Twoim życiu, dopóki nie odnajdziesz w sobie najważniejszego – samodyscypliny. Nie zniechęcaj się jednak. Warto się z nią zaprzyjaźnić, bo na pewno pomoże Ci w życiu nie tylko ten jeden raz! To co, jakie są Twoje cele na Nowy Rok?

0 Komentarze

Przeczytaj poprzedni wpis:
crossfit
Co to jest crossfit i jakie przynosi efekty?

Crossfit w ostatnich latach zyskał bardzo dużą popularność. Chyba można nawet śmiało powiedzieć, ze ten trening jest po prostu… modny!...

Zamknij