1. Jak dotrzymać postanowień noworocznych?
  2. Co to jest crossfit i jakie przynosi efekty?
  3. Trening brzucha w domu. Przedstawiamy najskuteczniejsze ćwiczenia
  4. TOP 5 najlepszych horrorów
  5. Planszówkowe hity na wolny wieczór
  6. 5 powodów dla których warto mieć w domu rośliny
  7. Domowe SPA – sposób na relaks!
  8. Serialowy chill – 5 propozycji na zimowy wieczór
  9. Kurtki na zimę Nike
  10. Śniadania – po należy wiedzieć?
  11. Cool zimowe czapki od New Era
  12. Wygodnie vs. stylowo – jak ubrać dziecko do szkoły
  13. Jak „wyczilować” się po pracy?
  14. Bluzy męskie z nadrukiem
  15. Jak zbudować idealną, wiosenną garderobę
  16. 5 sposobów na to, by więcej ruszać się w ciągu dnia
  17. Koszulki sportowe na lato
  18. W co się ubrać na lato
  19. Skarpetki męskie Umbro
  20. Jakie buty Puma na wiosnę
  21. Dlaczego bieganie uzależnia?
  22. 5 pomysłów na kreatywne Walentynki
  23. 5 sposobów na lepszy wygląd zimą
  24. Idealne nakrycie głowy na zimę
  25. Wybierz najlepszą spódnicę tej jesieni
  26. Sezon na dynie, jak wykorzystać ją w kuchni i nie tylko.
  27. Jesienne dekoracje w Twoim domu
  28. Zaplanuj fantastyczną jesień
  29. Wybierz najlepszą kurtkę na jesień
  30. Wyzwania – świetny pomysł na jesień.
  31. Wersja „Quai 54” Nike Kobe 11 dla rodziny i przyjaciół
  32. Nike przedstawia zupełnie nowy styl Nike Air Max 1
  33. Klasyczna nuta w nowym modelu Pedro Lourenço x Nike Roshe Run NM
  34. Nike Air Max 95 Ultra SE w kolorze niebieskim
  35. Ultra Boost Uncaged
  36. Air Jordan 6 Pinnacle
  37. DNC Sneakers
  38. Nike LeBron Witness
  39. NIKE AIR MAX 1 FLYKNIT OLIVE FLAK
  40. Saucony Shadow Original w odcieniach zieleni
  41. Nowy bardzo jasny Adidas NMD
  42. Saucony Jazz Original na wakacje
  43. Jakie sandały dla dziecka?
  44. Nowe Nike Sock Dart na wiosnę
  45. Noś czapkę z daszkiem jak gwiazda!
  46. Kto nosi Birkenstocki?
  47. Espadryle Paez – hit wakacji 2015
  48. Rita Ora dla adidas Originals
  49. Modne worki: alternatywa dla plecaków
  50. Adidas Superstar Supercolor: superstary Pharrella Williamsa
  51. Jak wybrać strój na trening?
  52. Nike Roshe Run: historia buta
  53. Czapka New Era: jak ją nosić? Najlepsze stylizacje
  54. Gorący trend: białe trampki Converse
  55. Adidas Flux – hit wśród butów lifestyle
  56. Wybieramy najlepszą torbę na siłownię
  57. Gdzie kupić letnie kurtki?
  58. Air Max. Historia buta
  59. Wielki powrót dresu na salony
  60. Jaką sportową torbę wybrać
  61. Magia T-Shirt’ów z nadrukami
  62. Jak rozważnie korzystać z wyprzedaży?
  63. Jak pielęgnować sportowe torby?
  64. New Era – historia kultowych czapek amerykańskiej marki
  65. Trening plyometrzyczny – nowy trend
  66. Moda na sneakersy i New Balance
  67. Jakich błędów unikać, aby trening był zdrowy?
  68. Jak wyglądać modnie podczas treningu?
  69. MODNIE, LETNIO, SPORTOWO, WYGODNIE! Jak być na topie tego lata?
  70. Szorty na modny trening
  71. Czapki New Era – obowiązkowy element miejskiego stylu
  72. New Balance – obuwie, które mówi samo za siebie…
  73. O fenomenie Nike AIR MAX
  74. Nowa kolekcja wiosenna Topshop – Adidas
  75. Trend sezonu: spodnie dresowe
  76. Jak wybrać strój do tańca – kilka wskazówek dla początkujących
  77. Przegląd damskich koszulek do biegania…
  78. Szukasz wiosennej mobilizacji – wybierz się na zajęcia Indoor Cycling!
  79. Lubisz biegać – załóż czapkę!
  80. Motywy zwierzęce powracają na trampkach – przegląd kolekcji obuwia VANS i CONVERSE
Co to jest crossfit i jakie przynosi efekty?

Crossfit w ostatnich latach zyskał bardzo dużą popularność. Chyba można nawet śmiało powiedzieć, ze ten trening jest po prostu… modny! Ale choć termin pojawia się często w żargonie osób uprawiających sport, a zajęcia crossfitowe są już na niemal każdej siłowni i w klubie fitness, wiele osób wciąż nie do końca wie skąd wziął się trening, na czym polega i kto może go uprawiać. A warto rozważyć włączenie go do planu treningowego ze względu na efekty, które pojawiają się stosunkowo szybko i na wielu płaszczyznach.

Skąd wziął się ten system ćwiczeń?

Zacznijmy od tego skąd w ogóle wziął się trening crossfitowy. Jego korzeni można wypatrywać w amatorskich siłowniach garażowych w USA, w których wykorzystywano nie tylko maszyny, ale także przedmioty, takie jak liny czy opony. Oficjalna rejestracja nazwy „crossfit” i stojącej za nią metody treningowej nastąpiła jednak na początku XXI wieku. Autorem jest Greg Glassman, który uporządkował zasady i stworzył konkretne zestawy treningowe. Glassman już wcześniej był trenerem personalnym, który w swojej pracy mieszał różne dyscypliny. Jednak sławę przyniosło mu rozpowszechnienie crossfitu. Obecnie to jeden z najpopularniejszych treningów zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn. Korzyści z niego pochodzące są nie do przecenienia.

Na czym polega crossfit?

Crossfit to bardzo intensywny program treningu funkcjonalnego, czyli wykorzystującego ruchy, które występują w codziennym życiu. Największą zaletą tego planu jest kompleksowe podeście do rozwoju i możliwość realizacji indywidualnych celów treningowych. Uprawianie crossfitu zwiększa wytrzymałość, poprawia krążenie, zwiększa pojemność płuc, przyczynia się do poprawy zwinności, równowagi, a także siły i kondycji. Sprzęt wykorzystywany w trakcie sesji treningowej to sztangi, skakanki, piłki lekarskie czy klasyczne drążki do podciągania. To bardzo prosty asortyment, który w wielu przypadkach możemy zastąpić przedmiotami codziennego użytku. Podczas treningu biegamy, skaczemy, dynamicznie poruszamy się, podciągamy, dźwigamy ciężary (dostosowane do swoich możliwości). Dlatego poza ogromną uniwersalnością, crossfit jest także stosunkowo prosty i łatwo dostępny, nawet dla tych, którzy nie mogą pozwolić sobie na karnet na siłowni i drogie sprzęty.

Przykładowy trening crossfit składa się z rozgrzewki, Workout of The Day i stretchingu. Część WOD to wybrane ćwiczenia (burpee, pompki, podciąganie, biegi etc.), które wykonuje się nie na ilość, a na czas, czyli w określonym przedziale czasowym wykonujesz jak najwięcej powtórzeń. Taki system pozwala na dopasowanie intensywności treningu do indywidualnych możliwości. Choć clue całego treningu jest właśnie WOD, nie można rezygnować z rozgrzewki i rozciągania! Dzięki nim unikniesz kontuzji i zminimalizujesz ból mięśni po treningu. Treningi uzupełniają także tzw. skille – to nauka poprawnej techniki wykonywania ćwiczeń.

kobiety ćwiczące crossfit

Kto może, a kto nie powinien go uprawiać?

Jak w przypadku każdego intensywnego treningu, crossfit też może być potencjalnie niebezpieczny dla niektórych osób. Przede wszystkim musimy pamiętać, że to trening, który może powodować kontuzje, jeśli ćwiczenia wykonujemy ze złą techniką albo źle rozgrzejemy mięśnie. Jeśli mamy już problemy z kolanami czy kręgosłupem, także należy zachować ostrożność, a najlepiej skonsultować się wcześniej z lekarzem. Nie można także zapominać, że duża intensywność treningu to również ryzyko dla osób mających problemy na przykład z układem oddechowym czy krążeniem. Jeśli więc masz podejrzenia, że crossfit może nie być dla Ciebie – skonsultuj się ze specjalistą. W innym wypadku – zacznij w swoim tempie i powoli wkraczaj na kolejne poziomy wtajemniczenia ciesząc się kondycją i piękną sylwetką!

0 Komentarze

Przeczytaj poprzedni wpis:
kobieta robi trening brzucha
Trening brzucha w domu. Przedstawiamy najskuteczniejsze ćwiczenia

Chyba każda z osób dbająca o ciało i zdrowie marzy o płaskim brzuchu. Niestety, nie jest to proste do osiągnięcia....

Zamknij